RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Thursday, June 25, 2015

Dia Putera Mahkota?

Assalamualaikum,
Lama betul blog ni terbiar. Aku bukan apa, tak ada benda nak cerita ditambah sekarang tengah mood exam. Nak tepek entri bab pun rasa macam dah banyak sangat kan cerita Dia Putera Mahkota tu. InsyaAllah next yang akan aku hantar pada editor adalah cerita DPM? tu. Minggu ni last paper tapi yang tak bestnya minggu depan terus start kelas Research Methodology. Tak dan naik tarik napas uolss.Sem ni sem pendek. Hanya lapan minggu sahaja. Sepatutnya aku nak ambil dua subjek ie RM dan juga satu subjek engineering tapi subjek engineering tak offer sem pendek ni. Makanya kena ambil sem depan. Sedih betul. sepatutnya sem depan aku dah boleh mula projek tapi dah tak setel subjek engineering lagi makanya tak boleh mula projek. Lambat lagilah gaya nak habis belajar ni. Hadoi, letih sebenarnya belajar sambil bekerja ni. Isnin-Jumaat kerja, sabtu dan ahad kelas dari pukul 9 sampai lima petang. Penat travel tu aje sebenarnya. Yalah, kelas aku di KL dan aku kerja dekat Pahang pulak. Memang letih. Balik rumah ahad malam tu, esoknya kerja macam biasa. So sem depan aku tak ada cutilah. Aku baru plan nak edit manuskrip DPM tu lepas tu terus hantar pada editor. Nampak gayanya siang malamlah aku nak edit sebelum kelas mula. Editor pun dah banyak kali tanya bila nak hantar MSS. Aku sebenarnya ada dua MSS yang dah siap tanpa edit tapi aku plan nak try hantar DPM dlu. Kalau DPM tu tak menepati citarasa editor, aku akan hantar cerita satu lagi. Yalah, DPM tu kan cerita di alam fantasi hahaha bukan macam cerita yang aku selalu tulis tu. Kalau sesiapa selalu ikut novel aku, tahulah maksudnya. tapi rasanya ramai dah tahu konsep atau genre DPM tu macam mana kan? Aku ada tepek dekat blog ni sampai bab empat puluh lebih. Pepandailah cari sendiri yek.

Tahun ni sebenarnya tahun yang agak sibuk jugak memandangkan aku sedang membuat persediakan majlis besar. Tapi sebenarnya aku dah setel awal-awal lagi part penting. So sekarang relaks ajelah. Lepas raya baru akan buat persiapan secara menyeluruh. Raya tahun ni pun aku tak apply cuti. Isnin tu masuk kerja macam biasa. Kalau ikutkan khamis tu aku tak nak cuti tapi company bagi force leave. hambik kau cuti paksa tu. So kalau DPM tu delay lagi, harap dimaafkan ya. Hahahaha tu je aku nak cakap sebenarnya tapi mukadimah panjang gila.

k lah nak sambung stadi. Tak sabar nak habis exammmmm!
p/S: Jangan marah ya kalau uolss baca entri ni sebab nak tau sambungan entri DPM kikiki.

2 140 tukang karut:

lisanna said...

Saya dah beli novel muridku suami aku.. kat popular ampang point.. best sngt novel tu cam x puas baca.. huhu sibuk2 pun kesihatan kena jaga ye

Cahaya said...

lisanna>>thanks dear for your support,

Post a Comment