RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Monday, March 23, 2015

Istana Sri Menanti

Assalamualaikum,

Wah terasa lama betul ku cuti padahal cuti mula khamis sampai ahad. Minggu ni dan minggu depan cuti lagi untuk habiskan carry forward tahun lepas punya. kalau tak habiskan, nanti burn so lebih baik cuti aje kan. Khamis dan jumaat tu aku ambil cuti sebab nak settlekan hal-hal majlis. kebetulan en tunang balik ke tanah semenanjung ni, so habis setel semua yang besar-besar. alhamdulillah lega, Allah mudahkan semua urusan.

Bila khamis dan jumaat tu dah berjaya selesaikan apa yang dirancang, makanya hari sabtu lepas kami pergi reward diri dengan makan kenduri kawan satu uni yang merangkap roommate aku masa dekat u dulu. kahwin dah semua roommate aku, tinggal aku sorang aje belum hiks. insyaAllah, aku pun bakal ikut jejak langkah mereka :P

So, sabtu lepas aku dan encik tunang telah ke Kuala Pilah untuk menghadiri kenduri kahwin kawan aku, ieka. agak mencabar juga sebab waze tak detect. tapi mujurlah encik tunang tahu jalan memandangkan dia rajin travel bersama keluarganya. so kalau dengan beliau, aku tak risau akan sesatlah. kami gerak awal pagi sebab petang tu encik tunang nak rush ke KL pula. jadi bila dah gerak awal pagi tu tersampai awal pulak. siap kompius mana satu pulak majlis ni sebab ada tiga majlis. makanya encik tunang ajak pergi melawat istana seri menanti. wahhh, kembang hati aku sebab aku memang suka melawat tempat sejarah. begitu jugak encik tunang. seronok betul bila ada pasangan yang kongsi minat yang sama dengan kita, kan? heh. sebab bukan semua suka melawat tempat-tempat sejarah ni. sanggup pulak tu masuk ke ceruk mana untuk memenuhi hajat hatiku yang sekian lama mahu menatap istana lama ini.

tapi bila sampai, tutup pulak. encik tunang memang dah mention maybe tutup sebab sebelum tu dia dah check internet tapi dia bawa jugaklah sebab nak bagi lepas hajat aku kut heh. so dapatlah tengok kat tepi aje macam dalam gambar bawah ni.
Encik tunang kata tak nak turun ke, aku jawab taknaklah. buat apa turun kalau setakat tengok dekat tepi aje. aku jawab dengan nada agak kecewa heh. lepas tu bila nak pusing tu aku dengar suara orang dan nampak ada orang dekat dalam! masuk ikut mana? aku pun selaklah ajak encik tunang cari pintu masuk. dia ikut aje. heh. so dapatlah masuk dalam. tapi sekitar luar ajelah. dalam istana tu tak masuk. encik tunang kata ada satu lagi istana yang dibina sebagai muzium di seremban, nanti bebila dia akan bawa. yeahhh!

dah puas tangkap gambar ( tak puas sebenarnya tapi sebab dah lapar), kita orang terus ke kenduri. tapi sesat lagi. akhirnya sampai jugak. alhamdulillah.
selamat pengantin baru ieka dan pasangan. sorry dapat jumpa kejap je sebab rushing nak balik. nanti jangan lupa datang kenduri kami pulak ye. :p

0 140 tukang karut:

Post a Comment