RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Monday, February 9, 2015

Entri ini tak ada tajuk.

Assalamualaikum,
Blog dah hampir berdebu jadi harus buat sesuatu tapi tak tahu nak tulis apa. Nak up 1st bab cerita yang aku tengah tulis tu rasa macam nantilah kut sebab Hariz dan Hana dah nak keluar. Eh? Haha. Bila tu nantilah tunggu publisher yang umumkan. Kita bagi authority pada publisher ek sebab aku memang takkan umum selagi publisher tak up cover novel walapun aku dah tahu bila nak deliver heh. Gaya cakap macam nak bersalin dah cet.

So far sekarang ni aku masih bercuti lagi. 'Cuti' tu maksudnya belum mula kelas hujung minggu lagi. Awal bulan depan baru mula. Rasa macam agak lambat jugak sebab tahun lepas macam bulan dua dah mula kut? tak ingat pulak. Alhamdulillah dah lepas setahun bergelar pelajar master. Sangat susah sebenarnya bekerja sambil belajar ni tapi aku fikir akak yang sambung master tu lagi susah sebab kena jaga suami, jaga anak lagi. Jadi aku cuba untuk habiskan subjek sebelum mendirikan rumah tangga hiks gatai kau kan. Rasanya bila aku start buat research mungkin masa tu dah bergelar isteri heh dan insyaAllah tahun depan boleh berkonvo dengan status isteri yeyeyey! ( Apa bendalah yang kau merepek ni?)

Berbalik kisah aku cuti tu, (melalut sampai aku lost heh), aku sedaya upaya nak siapkan cerita yang aku tengah tulis ni sebelum aku memulakan semester. So bila dapat aje academic calender  hari tu aku terus tengok bila 1st kelas. Legaaaa sikit sebab ada sebulan lagi. Jadi sempat siap kut cerita ni. Aku memang takkan menulis kalau dah mula semester baru. Memang aku tumpukan pada stadi je. Siang hari gi kerja mengadap karenah birokras + students balik rumah bukak buku lepas tu tidur esok sambung balik rutin yang sama. hujung minggu pun sama kalau tak keluar jalan-jalan or inche tunang tak balik, aku lebih suka duduk rumah stadi aje. sebab kalau aku tak bukak buku or sibuk nak menaip mesti aku rasa bersalah lepas tu meroyan dalam exam. at least bila dah belajar betul-betul barulah aku boleh nak tawakal sebab dah cuba buat yang terbaik. ni belajar pun malas lepas tu ada hati nak tawakal, ye dak? Heh.

Tahun ni akan menjadi tahun yang sibuk dari segi kerja dan kehidupan peribadi. Banyak program baru akan jalan. Foundation dan degree di mana aku terlibat dengan pembikinan module untuk subjek baru tu. pening kepala bila orang call tanya pasal mo clo bagai tu sampai aku konpius ni untuk diploma, foundation or degree? sebab diorang sebut aje nama subjek hadoi. Fundamental of math engineering tu diploma pun hado foundation pun hado tau. coding je lain. Selain itu aku pun akan sibuk dengan nak kawinnya. pening sikit kepala since inche tunang jauh diperantauan cewahh so persiapan slow sikit. kalau ikut inche tunang buat last minit ni baru semangat. meriahhh katanya. hey, iols pantang betul kerja last minit ni tahu? Tapi tak apa buat slow2 aje sebab mak ayah pun tolong2 servey jugak. relaks sudah kan.

p/s: Macam nak buat bachelorette party ajelah kikikiki :P
p/s/s: Oh lupa katanya hari ni keluar result tapi pagi2 bukak takde pun keluar lagi. Tipuuu! Semalam lagi iols dah bukak tau. Semangat tak semangatnya ngagaga. DEBAR!

0 140 tukang karut:

Post a Comment