RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Monday, July 28, 2014

Raya Tahun Ini....

Assalamualaikum,
selamat Hari Raya since jam pun dah menunjukkan ke angka dua pagi. apa aku buat pagi2 tak tidur lagi ni? memasak? mengemas?aku tidaklah serajin itu hahaha. actually tahun ni persiapan raya biasa2 je berbading tahun lepas. maksud biasa2 tu macam kalau tahun2 lepas tempah baju sampai dua tiga pasang ( at the end pakai satu je) tapi tahun ni dah insaf sikit so tempah satu je heh.(padahal beli baju online lepas tu tak muat terus whatsapp bakal adik ipar nak tak baju raya lip lap lip lap? opss!)
sebenarnya raya tahun ni macam tak raya sangat. sebabnya yang pertama, adik-adik aku ada yang kena kerja jadi tak cukup korum kalau nak tangkap gambar family pagi2 raya tu. yang kedua, sebab kerja aku berlambak-lambak. aku cuti dua minggu dengan membawa balik dua beg assessment students aku. dari kuiz 1-3, test 1-2, assignment 1-2. semua aku bawak balik. buka cuti nanti dah kena keluarkan carry mark. short sem ni memang betul-betul menguji aku. tujuh minggu ini memang agak mencabar ditambah bulan puasa. so selalu jugak aku naik angin dengan budak-budak ni hahahaha. lepas tu kelas master aku pun short sem jugak ie kuliah semua dalam dua bulan lepas tu terus final. ni nanti minggu depan terus ada test 1 + kena submit tiga assignment programming + presentation. best kan? sekarang ni pun aku baru je habis tanda kuiz 2 dan 3 lepas tu stadi sikit untuk assignment 2. dah kalau malam raya nak bukak buku memang kepala ingat rendang + ketupat daun palas dekat dapur tu jelah. esok nak balik kampung pun satu apa tak kemas. baju raya pun tak gosok lagi!!bagus betul kau ni kan ainn, hahaha.

nway, aku nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin kepada semua pembaca blog dan novel aku yang setia menyokong karya-karya picisan aku tu. insyaAllah tahun depan kelaur novel jangan lupa beli yek. heeeh. dan tak lupa doakan aku untuk final exam yang tak sampai tiga empat minggu lagi. sedihhh sebab baru je exam hari tu dah kena exam lagi. sobsss.

p/s: tak sabar nak tunggu ketibaan 'dia' nun jauhhh di sana tu. :P

0 140 tukang karut:

Post a Comment