RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Sunday, February 16, 2014

Aktiviti Minggu Ini.

Assalamualaikum,
hari ni aku just nak post benda yang tak ada kaitan dengan novel. nanti bebila aku up entri lagi. cuma tak pasti nak up cerita yang mana, kalau ikutkan view orang kat blog, ramai readers yang lebih berminat nak baca pasal shah kahkah. beza dekat seratus tu haha. okey2 faham. tu makna nak suruh aku siapkan shah dulu lah tu ye. atau aku 'lihat' sebagai 'sila jangan buat kerja separuh jalan!' haha. okeylah. nanti ada masa aku habiskan insyaAllah.

Sebenarnya minggu ni aku rasa minggu yang agak sibuk. sebabnya start sem ni aku kena mengajar math 2. dah dua sem kot aku tinggal math 2 ni. sebelum ni aku ajar math 1 je. math 1 dan math 2 ni banyak beza. sangattttt banyak beza. of courselah math 1 lagi senang dari math 2. aku kalau masuk kelas pakai tak stadi pun. jap lagi nak kelas aku masih lagi sibuk bukak FB kahkah. 'opssss'. tapi math 2 ni berbeza. aku kena stadi sikit sebab bukan apa. aku kena cari jalan macam mana nak bagi budak-budak paham dengan lebih mudah. sebab banyak formula yang terlibat. aku kena fikir macam mana nak bagi budak ni faham, guna formula mana untuk soalan mana. lepas tu aku selalunya akan buat nota untuk satu bab tu, hanya muat dalam satu keping A4 je. kira kena simplify betul-betul takde ayat merapu panjang berjela macam buat karangan. jadi bila kena ajar semua math 2 ni, aku macam whattt! dan dalam masa yang sama, math 1 pun aku kena ajar. perghhh. pening nak buat filing nanti.

minggu ni jugak aku telah ke KL untuk setelkan borang master. gi pejabt jumpa orang tu orang ni dengan tak tahu sapa PIC. nak setel mybrain bagai sume. dan part paling mencabar masa nak setelkan hostel. dua hostel aku pergi untuk hantar borang alih-alih semua orang pakat suruh gi sana sini. aku ni kalau kerja dengan orang macam ni memang hangin sikit. aku drive dari kuantan kot terus ke uni. ambik cuti. batal kelas bagai kalau balik takde hasil memanglah aku hangin. last2 aku pergi pejabat dia cakap saya dah pergi dua2 hostel tapi orang yang jaga hostel tu suruh datang sini blah blah blah. so rasanya setel dah kot. so lepas habis urusan pukul 4 petang pecut balik kuantan sebab esoknya jumaat aku kerja.

lepas tu hari sabtu pulak kena pergi ke Gambang untuk marketing event dekat PLKN. penat drive ke kl tak habis lagi, kena pulak ke gambang tu. tapi okleh puas hati. so hari ni ahad rehat-rehat je tapi memikirkan kereta aku dah macam lori angkut pasir, petang karang kena pergi basuh kereta. baru plan tak nak kleuar rumah dah. penattt. so, apa aku nak cakap ialah, itulah sebabnya aku tak menulis beberapa hari ni kahkahkah. kukuh tak alasan aku? boleh diterima tak? haha.

insyaAllah walaupun aku sambung blaja balik, aku akan cuba juga menulis bila ada masa terluang. kelas sabtu ahad je. isnin - jumaat kerja macam biasa. wahhh. padat sungguh jadual aku. masa yang tinggal ialah malam, so aku akan bahagi masa antara menulis novel dan juga menulis assignment.

doakan aku ya supaya semuanya dipermudahkan dan insyaAllah jan 2016 aku boleh grad dengan cemerlang. :)
p/s: nak tepek pic masa kat plkn semalam tp malas pulak nak ambik kamare. ampun!

2 140 tukang karut:

Nliyate said...

Salam. wah, sibuknya. anyway, dia putera mahkota 23 sgt best. cpt-2 smbung. tak sabar nak menanti mcm mna shah n Pia bersatu. ;)

Cahaya said...

Nliyate>>thanks dear <3. insyaAllah akan sambung juga nanti.

Post a Comment