RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Tuesday, December 17, 2013

The Heirs ( Bo Na dan Yoon Chan-Young- SWEET COUPLE)

Assalamualaikum, 
Sorry tak ada entri lagi pasal novel. nanti eh. sekarang ni tengah kemaruk dengan satu cerita korea ni. The Heirs or The Inheritors. aku sebenarnya bukanlah suka sangat layan cerita korea ni. aku layan Running Man je. yang lain buat stok memenuhkan hard disk aku dan tengok bila aku dah bosan tahap petala ke lapan belas tak tahu nak buat apa. bukan apa, cerita korea dia kuat main emosi aa. kalau sweet tu sweeeeetlah sangat. kalau sedih tu memang sedihhhh sangat sampai nangis tau. sobss.

aku tergerak hati nak download cerita ni sebab banyak sangat orang update status dekat FB. so memandangkan ada Lee Min Ho yang muka dia macam Jerry Yan ( Akmal versi melayu kahkah), makanya aku pun gigihlah mendownload 20 episode tu dalam masa dua jam. mengadap benda tu je dua jam. so start hari sabtu sampai sekarang aku maraton tengok cerita tu. macam biasa cerita korea ni memang macam dadahlah. tak leh berhenti. ketagih wooo. aku suka cerita ni sebab aku punya expectation melesap terus. aku ingat si Kim Tan (Lee Min Ho ) ni anak orang kaya yang berlagak gila + sombong bongkak tahap petala ke lapan macam ala-ala BOF tu. tapi rupanya tak. dia seorang bf yang sangat sweeeet. dan bila tengok watak si Kim Tan ni mengingatkan aku pada seseorang. hmmmm.

tapi aku tak nak ulas sangat pasal watak hero dan heroin tu. dalam cerita ni aku lebih suka couple Lee Bo Na dan Yoon Chan-Young. Yoon Chan-Young ni kawan baik si heroin dan Lee Bo Na ni jeles gila dengan si heroin sebab dia takut heroin tu suka bf dia. sweetkan? si Yoon Chan-Young ni pun bukan jenis abaikan kawan baik bila dah ada gf. so dia layan si heroin macam dia layan kawan, bukan perempuan. ada beza tau kalau lelaki layan perempuan dan layan kawan. i would prefer lelaki layan aku as kawan. baru tak berlaku salah faham. heh.


Yoon Chan-Young dan Lee Bo Na. sweetkan diorang. aku suka watak Lee Bo Na sebab dia kuat jeles tapi sweet + comel. dia tak suka si heroin tapi sanggup simpan rahsia si heroin yang sebenarnya anak tukang gaji je semata-mata sayang dekat si boyfriend. haha. lepas tu dia sanggup tolong heroin sebab dia tahu bf dia pasti akan tolong si heroin jadi dia tak nk bf dia tolong si heroin, dia pergi tolong dulu. yang kelakar n part aku suka bila heroin ni jatuh dalam kolam, so si Yoon Chan-Young ni nak tarik si heroin ni keluar dari kolam cepat2 Le  Bo Na ni cakap takpe2 biar dia yang tarik. hahahah. jeles punya pasal kan. tak pernah lagi in real life aku jumpa gf macam ni. kalau orang sekarang ni jeles pergi tarik2 rambut lepas tu cakap dekat si bf awak pilih sapa? saya ke kawan baik awak tu?? tapi lee Bo Na takde pun nak cakap macam tu.

Comel tak Yoon Chan-Young? heeee.

Ni masa Yoon Chan-Young lepak jumpa si heroin dan lee bo na datang marah + jeles. tapi Yoon Chan-Young kata lee bo na mana pernah marah. apa yang si lee bo na  ni buat semuanya cute je. haaa. sweet tak?hahaha.

sedikit petikan dialog dorang yang aku suka.

Episode 5 – Regarding Kim Tan coming back to Korea
Chan Young: What’s wrong?
Bo Na: Huh? I was singing inside. What did he say?
Chan Young: Kim Tan is back in Korea.
Bo Na (pretending not to know Tan) : Who? Oh the kid you saw in L.A.? What was the name of the song I was singing in my head? I’m really itching to know right now. I will go ask Ye Sol.
Chan Young: What song is it? G.O.D’s ‘Lies’? Big Bang’s ‘Lies’? T-ARA’s ‘Lies’?
 (Bo Na jadi macam ni sebab dia takut chan young tahu yang dia pernah kapel dengan Kim Tan, tapi si bf ni tahu lama dah masa dia dekat states. sweet tak cara chan young usik bo na?)
Episode 3 – Chan Young takes a picture with Eun Sang in L.A.
Eun Sang: you’re posting it on your SNS?
Chan Young: Yeah. I wanted to show you something funny.
Eun Sang: What is it?
Chan Young: Count to three.
Eun Sang: One… two… three.
[Bo Na calls]
Chan Young: See? Isn’t she cute?
(Yang ni pulak chan young usik bo na lagi dengan upload pic dia dengan eun sang (heroin) dekat SNS. SNS ni mcm FB lah. lepas dia upload pic tu dalam kiraan tiga, Bo na call sebab dia jeles. sweetttt.)
Episode 11 – When Eun Sang needs to spend the night somewhere
Bo Na: Why would you call me?
Eun Sang: I’m really sorry, but can I sleep over tonight?
Bo Na: Are you talking in your sleep? Bye!
Eun Sang: Then I’d have to ask Chan Young.
Bo Na: 521 Cheongdamdong, Gangnam-gu, Seoul! Come right now! Get on a cab right now and come!
(Yang ni bila eun sang ( heroin) tak ada tempat nak tidur dan dia terpaksa call bo na. bo na bukan suka sangat dengan eun sang ni dan tak nak bagi dia tumpang tidur, eun sang ugut nak pergi call bf si bo na ni terus bo na bagi alamat penuh kahkahkah. lawak je)
So aku baru nak masuk episode 15. ada 5 episode lagi sebelum habis. tak sabar nak habiskan sebab banyak sangat konflik yang buat aku tertanya-tanya. karaktor berkait mait dia jangan ceritalah. tu kait dengan yang ni.yang ni kait dengan sinun. so tengoklah sapa yang tak tengok lagi.
have fun.
p/s: dialog kredit to : HERE

6 140 tukang karut:

Nliyate said...

Nak download citer tu dekat mna?

Cahaya said...

Nliyate>>Boleh DL kat sini. http://www.dramago.com/korean-drama/the-heirs-episode-1

baby mio said...

Saya dah tengok habis dah cerita dia memang best semua ada 20 episod.

Cahaya said...

baby mio>>yeke?wahhh bestnya dh habis. sy bz sikit nk maraton non stop ni. kn stop jugak tu sangkut kat episode 15 lagi.

nurliyana izzati said...

Saya tengok kt one hd lambat la skit

Cahaya said...

nurliyana>> tengok online ke?lajunya tenet leh tgk online hehehe.

Post a Comment