RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Wednesday, December 18, 2013

Review : Muridku Suami Aku?

Assalamaualaikum,

Hati ketika ini sangat terharu dan bersyukur kerana apa yang aku ingin sampaikan selama ini di dalam novel MURIDKU SUAMI AKU? sampai ke dalam hati salah seorang pembaca. aku baru baca review yang dibuat oleh beliau mengenai MSA. serius senyum tak lekang kat bibir namun aku terpaksa cover sebab aku berada di pejabat dan aku tak nak dicop angau kerana senyum sesorang tambah-tambah di hadapan aku ada rakan sepejabat yang tengah serabut dengan kerjanya kuikuikui. Beliau menghuraikan watak akmal + ariana dengan begitu baik lagi. kiranya apa yang tidak boleh dilihat oleh pembaca lain, boleh dilihat oleh beliau. 

antara sedutan reviewnya ialah : 

Akmal seorang pemuda yang berumur 19 tahun dan masih menuntut di tingkatan 6. Terdapat satu bilik muzik khas yang dibina untuk dia oleh bapanya, semata-mata sebab dia tak nak pegi belajar kat overseas. Akmal, pada mata saya, matang pada awal usia. Mungkin sebab dia anak sulong dan juga sebab bapanya adalah seorang yang sangat tegas. He doesn't act his age. Quite contra dengan Ariana. He's got that bad boy looks / image yang for sure membuatkan the girls are running after him BUT...dia bukan buaya. He's living in his own dimension tanpa pedulikan orang lain. Semua orang takut dengan dia including the teachers. Dia ada gang group yang dipanggil Enam Jahanam (*nama je macam brutal tapi dalam hati bukan takat ada taman...kolam ikan dengan air terjun sekali..*)

Then came Ariana to the school. Ariana the fearless (*or at least she thinks she is*). Arianna yang bertanggungjawab merubah hidup Akmal. She turn everything upside down. Dari Akmal berambut panjang ke rambut pendek. Akmal the bad tempered ke Akmal the romantic. He even stops smoking for her. Zaman sekolah Akmal diserikan oleh Ariana without much effort pun. Its like nature taking its own course. (*tolong la..susah betul nak explain dalam BM..so sorry banyak2 :( )

There are many sweet moments of Arianna & Akmal during his school year. Of course there are fights but time gaduh masa sekolah tak berapa "menyentap" perasaan sangat until later on bila masing2 berpisah membawa hati dan haluan bertentangan.

Ariana sambung belajar ke Australia dan bertemu dengan Dean (*chop...nak cakap jugak..saya suka Dean..he3..*). Manakala Akmal still remain kat Malaysia jaga syarikat bapanya. Dean suka Arianna tapi Ariana anggap Dean macam kawan baik dia sahaja. Ariana bertemu dengan Akmal kembali bila dia pulang ke Malaysia. Satu hari family Dean datang ke Malaysia untuk merisik Ariana. Terbentuk lah cinta tiga segi. Antara Dean..Ariana dan Akmal. Kat sini saya nak cakap,  Dean memang sangat2 sweet..boleh kena diabetes kalau tak hati2.. But Akmal is sweet in his own way and as he grows up, he became a very patient and understanding man. He's a bit rough around the edges but still sweet in some sense. How I wish the Malay guys out there are like that (*wishful thinking*). 


rasanya aku tak perlu nak mengulas panjang tentang MSA ni sebab beliau dah mengulas + mengupas sehabis baik dan aku sangat-sangat happy membaca review akak sorang ni. n FYI, akak ni jugak rajin bantu aku untuk bagi maklumat terutama dalam pembikinan DPM. yang tu nanti aku akan ceritakan bila tiba masanya nanti.

sebagai menghormati permintaan beliau, aku takkan sebut namanya di sini tapi kalau nak terjah blognya boleh ke sini : SINI 

P/S: terharu sampai nak nangis huhuhu.

3 140 tukang karut:

Ahmad Yusni Yusof said...

Cahaya ain..saya sangat setuju dengan akak tu heheheh..sy suka sgt crita ni...sy suka warak akmal. Sy suka semua

Ahmad Yusni Yusof said...

Watak akmal

Anonymous said...

X pnh sblum ni baca novel airmata blh meleleh, paling2 pun rasa terharu sedih tp x kluar air mata. Novel AMS ni bjaya bg airmata sy meleleh smpai ank2 n suami ketawa bila tau sbbnya.

Post a Comment