RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Friday, October 25, 2013

Perempuan Dan emosi.

Perempuan,
selalu dikaitan dengan emosi,
cepat emosi,
gangguan emosi,
terlebih emosi,
yang mana aku terpaksa akui,
memang betullah tu,
dan aku juga sekarang tengah emosi,
gara perempuan yang terlalu mengikut emosi,
arghh,
pagi-pagi bikin gangu emosi aku,

perempuan,
aku bisa marah,
kalau orang berkata bukan-bukan
tentang kaumku sendiri,
tapi kali ini aku terpaksa akui,
kata-kata kamu semua
memang benar,
perempuan mudah beremosi,

perempuan,
kalau bawa kereta,
memang diakui agak berbahaya,
kurang kesedaran,
kuran sikap tolak ansur,
itu...aku akui,
kerana aku juga,
sakit hati bila berhadapan dengan
lady driver ni.
 jalan aku,
bukan jalan kamu,
tapi kenapa aku yang kena undur?
bila aku enggan,
kau hon depan muka,
mujur aku mampu kawal emosi,
kalau tak,
myvi kuning kamu aku langgar.
biar padan muka.
hahahaha.
tapi aku tidak seperti kamu,
terlebih emosi.
tapi tetap rasa sakit di hati.

perempuan,
sila lah belajar cara bawa kereta,
dengan betul,
abang ada,
ayah ada,
suami pun ada.
belajarlah dari mereka,
dan aku juga sedang
melakukannya,
walaupun kadang kala cara mereka,
mengajar kita agak 'kasar'.
tapi percayalah,
itu mereka lalukan sebab mereka sayang kita.

akhir kata,
pandu cermat jiwa selamat
jangan buat jalan seperti bapa kita yang punya.
sekian.

2 140 tukang karut:

Anonymous said...

Hahaha...
Ppuan + kete = disaster?
Tp statistic kemalangan yg tinggi dtg dr lelaki..acaner tu?
Ala...laki atau ppuan sama je..xde kene mengena ngn jantina..sume depend pd individu tu sndri kan?
Dh jumpa ramai pemandu lelaki n ppuan yg tidak berhemah bila jumpa stereng...he3

Cahaya said...

anon>>agreed. kadang kala driver laki pon mcm tu jugak. laki lebih pada ego kalau nmpk girl yg drive. kalau perempuan yg drive lebih ada tk de tolk ansur sikit hahaha. opsss.

Post a Comment