RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Monday, February 25, 2013

Cerita wajib tonton : Warewolf Boy

Assalamualaikum,

tadi aku baru je lepas tengok movie korea. memang sedih gila tapi aku takdelah nak menangis sebab mood tacing tak datang tadi. kalau tak selalu tu memang berjurai-jurai air mata aku smapai tak cukup tisu sekotak. aku jumpa movie di pun sebab rakan blogger miss banu yang review dulu. puas jugak aku cari link dia. nasib baik jumpa. nanti aku bagi link dia dekat bawah. nak tahu tak cerita apa? kipas susah mati korea mesti wajib tengok + yang kipas susah mati running man jugak.

Kalau korang minat cerita korea dan suka tengok running man, mesti korang akan minat jugak song jong ki. sekarang ni jong ki dah tak ada dalam running man. dia keluar dari running sebab sibuk katanya. memang sedih bila jong ki takde. dia kan comel + kawan baik gwang soo yang aku minat sangat tu. okeylah, movie yang aku nak review ni tajuk dia warewolf boy. di awal cerita ni macam flash back balik. aku macam dah agak sebenarnya yang perempuan tua masa mula-mula tu adalah si heroin tapi aku tengok jelah sebab ingat happy ending. huhu. cerita dia bermula dengan si heroin ni dibawa balik ke kampung sebab dia sakit. lepas tu satu malam, si hero ni pergi masuk dekat kandang sebab dengar ada bunyi apa entah. bila bukak pintu kandang tengok-tengok macam ada anjing yang melompat keluar. bila pagi tu ada orang kampung cakap kat area situ ada serigala. jadi kena hati-hatilah. bila si heroin ni tengah sidai kain, dia nampak orang menyorok dekat tepi rumah. dia panggil mak dia dan mak dia ajak tinggal dengan diorang. si heroin ni tak suka dengan hero ni sebab cara dia behave tu macam haiwan kan. tapi bila lama-lama, si heroin ni latih si hero jadi manusia biasa, barulah si hero ni berkelakuan sebagai manusia cuma masih tak boleh bercakap lagi. masa ni dah nampak kemas sikitlah si hero ni. adalah rupa jong ki yang kiut tu. masa aku tnegok cerita ni aku tercakap dalam hati. kalau serigala jadian macam ni punya handsome pun aku nak bela. hahaha. macam jacob dalam twilight tulah. tapi yang si jong ki ni versi mcm bodoh-bodoh alang tapi still comel sangat. part sedih bila si heroin halau si hero ni masa dalam hutan demi keselamatan si hero. lepas tu, si heroin sekeluarga pindah balik ke bandar. berbelas -belas tahun kemudian, soi heroin yang dah tua ni datang balik ke rumah tu bersama dengan cucu dia. diorang tidur dekat rumah tu semalam. malam tu si heroin masuk balik dalam kandang tu nampak si hero yang masih tak berubah. masih jong ki yang muda dan comel. hik3. masa ni pun sedih jugak sebab si hero tu masih tunggu si heroin. yang si heroin ni nangis sebab tak sangka si serogala jadian ni sanggup tunggu dia sedangkan dia dah kawin dan ada cucu dah pun. malam tu si heroin yang dah tua ni tidur dekat kandang tu sambil si hero ni bacakan buku yang si heroin pernah bagi dulu. bila pagi eoskya, si heroin balik ke bandar semula dengan si hero tengok dari jauh. huhu. yang part ni sedih betul. kalau korang nak tahu tahap mana sedih dia, korang kena tengok sendiri. kat bawah ni aku bagi link. sediakan sekotak tisu ya. sobbbbssss..

0 140 tukang karut:

Post a Comment