RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Wednesday, December 26, 2012

Kerana dia suamiku, dah keluar lah.

Assalamualaikum, saja nak kongsi satu cerita.


dah keluarrrrr! yeye.
nak tahu lebih lanjut pergi sini.
 
sedikit tentang novel.
 
Alia, seorang pensyarah Matematik yang bertugas di salah sebuah kolej di ibu negara, terpaksa menghadapi takdir hidup apabila ibu dan ayahnya ingin mengahwinkannya dengan anak kenalan mereka. Disebabkan Alia tidak berani untuk mengatakan tidak, dia mengambil keputusan untuk meminta bantuan daripada bakal suaminya, Syah. 
Memanglah rancangan saya… Tapi, awak dah setuju nak tolong saya. Awak cakap yang awak akan pastikan mak dan ayah awak batalkan rancangan ni…” 
Saya dah buat apa yang termampu…” 
Syah yang kononnya bersetuju untuk membantu, membuat agenda tersendiri. Berpura-pura seperti dirinya tidak mampu untuk membatalkan rancangan kedua-dua keluarga itu. Hakikatnya, hati Syah sudah terikat saat melihat Alia sebelum ini. 
Rela dalam terpaksa, Alia terpaksa terima kenyataan yang takdirnya sudah tertulis begitu. Mereka sah bergelar suami isteri. Namun, hubungan suami isteri itu hanya pada nama. Alia yang mempunyai kisah silam, tidak mampu untuk menerima Syah. Namun, Syah berusaha sedaya mungkin untuk memiliki hati Alia sepenuhnya. Hari berganti hari, bulan berganti bulan, hubungan Alia dan Syah semakin baik. Timbul rasa sayang di hati Alia. Ada rasa rindu yang dirasa Alia buat Syah. Namun, kebahagiaan yang baru mahu berputik tercalar saat Kerol, kawan sepermainan Alia, muncul dalam hidup mereka. 
Mampukah Alia dan Syah mempertahankan rumah tangga mereka? Kisah silam apa yang disimpan Alia? Apakah agenda Kerol yang sebenarnya? Mampukah Syah mengekalkan statusnya sebagai suami?

0 140 tukang karut:

Post a Comment