RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Monday, September 17, 2012

TRIP TO JALAN TAR & GENTING( PICS)

Assalamualaikum,
lama gila tak tulis blog.( nilah ayat mukadimah yang selalu ditulis setaip kali nak mula entry baru) heh. beberapa bulan ni memang sibuk sikit tambah2 dah kerja sekarang. sibuk dengan students n macam-macam. students cuti sem pun sibuk jugak. sibuk dengan training dan file n entahpape. nexw week sibuk lagi sebab kn stadi module baru. sem depan kena ngajar subjek baru. aduss. next two week pulak budak dah start kuliah. entah sempat ke tak nk chatch up. takpe. pelan2 kayuh. hari ni cuti sempena cuti hari malaysia yang jatuh pada tarikh semalam. so aku decided nk pergi berjalan-jalan ke KL yang sentiasa aku rindui. kah3. sebab apa rindu? sebab tempat shoping dia sangtlah banyk dan kita boleh dapat barang murah2 kalau compare dekat tempat lain. tambah2 tudung dan baju2. kalau pandai cari memang heaven! kalau ke KL aku suka pergi jalan TAR. tu dah macam tempat wajib pergi kalau aku datang KL. lebih spesifik, aku suka pergi kedai MUAZ yang jual tudung dan blouse. aku compare2 harga memang kau takkan dapat harga tudung dan blouse murah macam tu selain kat MUAZ ni. malas pulak nk taip banyk2, layankan je gambar boleh? :p
 pilih-pilih kubang-kubang.
masa ni tengah pilih tudung bawal yg hujung dia ada corak bunga rose tu.
nak tahu berapa harga sehelai kat sini? cuba zoom harga?
tak percaya? sila percaya..muahahah..
pilih2 mana berkenan

tengah konpius nk ambik yang mana. almaklumlah tengah2 bulan.
 
 
lepas penat membeli dan belah, esoknya pulak aku balik ke pahang. on the way nak balik tu sempat singgah ke genting semata-mata nak main snow. sejuk gila sampai naik beku otak aku. tahu macam mana rasa beku otak? pergi makan aiskrim or ais sejuk sumbat banyak2 dalam mulut lepas tu terasa mcm sakit kat otak, ha gitulah rasa masa duduk 20 minit dalam kawasan snow tu. tangan walaupun pakai glove memang terasa sejuk. tapi bestlah kalau sapa nk rasa feeling duduk luar negara. tapi aku rasa aku takkan tahan kot nak duduk kat luar negara kalau tiba musim sejuk. baru aku tahu kenapa Allah lahirkan dan jadikan aku rakyat Malaysia tercinta ni. hik3..
 parking kat bawah haruslah berjalan untuk naik ke atas

 peace!
cube tengok kabus kat luar. masa ni around 12 pm okey!


 
snow kat belakang tu. macam real kan? suhu -7 darjah celcius. ais pun lagi warm dari suhu kat dalam ni.
 
tu jelah yang aku nak cerita. trip kali ni tak banyak sangat berjalan. maklumlah tengah2 bulan. haha. tgulah gaji dulu. plan tahun depan nak ke singapore pulak mcm ala-ala traveler budget. kalau jadi, insyaAllah akan diuplod disini. bye!


0 140 tukang karut:

Post a Comment