RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Saturday, September 22, 2012

ASHA OH ASHA

Assalamualaikum..
 
tadi baru balik dari berjalan-jalan dengan opis mate. plan last minit. semalam baru ajak dia keluar. plan asal nk ajak mgu depan sebab dah gaji. tapi tetiba rasa nk keluar minggu ni pulak. plan diatur dan berdesupppppppp ku drive mengambil beliau. entry sebelum ni aku ada post pasal handphone nokia n97 mini kan. rupa2nya hp tu dah takde dikeluarkan lagi. yang ada pun bukan ori dan 2nd hand. peliklah. hp best gitu nape tak kuar lagi. huhu. lepas tu aku senaraikan hp lain pulak. memula aku berkenan dengan hp sony xperia mini pro.
ni ler rupe hp sony xperia mini pro tu. harga not bad. murah.
 
tapi aku ada baca kat tenet yg hp ni pun dah tak keluar walaupun baru tahun lepas release. tensi2!. lepas tu aku pun trylah bukak web nokia cari hp yg latest. aku nk cari yg ada keypad, ada wifi and ada kamare 5 megapixel. memamg tak ada dah lah. yang lama punya model adalah.

nokia e5. memang mcm yg aku nk tapi keypad dia aku tak minat. tapi yg ni pun dah tak keluar lagi. tensi lagi.
 
lepas tu aku hampir give up, aku turunkan spesipikasi pencarian aku kepada kamera. okeylah, kasi turun sikit. 3.2 megapixel. nahhh..keluar yang ni.
 
asha 302

asha 303
 
 
aku tengok kat kedai nokia tadi yang ori beza dua harga ni rm 80 je. aku ingt nak beli yang asha 303 tapi banyak benda aku tak berkenan. satu, kale dia tak menarik. asha 302 aku berkenan merah, so asha 303 pun aku nk tengok jugak yang merah sebab ada orang kata merah lambang cinta. ye ke? haha. merah si asha 303 ni memang tak cantiklah. sumpah tak cantik. lepas tu dia touch skrin. keypad tu just untuk taip msg je. kau nak select menu sume touch skrin. yes no exit enter sume kau kena touch kat skrin tu. pergghhh. sungguh aku tak berkenan. so say hai-hai bye2 jelah. lagi pun yang lain-lain sama je dengan asha 302. beza touch skrin je.
jadi tinggap apa lagi pilihan aku yang ada?
 
ini lah dia yang dah selamat berada di dalam almari aku kerana sedang dicharge. masa nk beli ni mcm2 jugaklah aku tanya. apa beza avaxx dengan zitron n blah2. cina ni memang sabr jugak nk layan aku yg cerewet ni. haha. aku siap ckp lagi apa beza dengan c3? mcm sama je. nanti sy beli asha ni org ingt sy pakai c3. haha. dia pun ckp c3 takde kale ni. crome kat tepi pun takde. haha.maap, saya memang super cerewet ye. haha. pastu serabut sesorang.kah3.
lepas dah dapat apa yang aku hajati tu, aku pergi plak piza mak teringin nak rasa piza baru tu. dulu masa puasa nak beli takde stok je. perghh. macam jual hp plak piza sekarang ni. takde stok?haha. lepas dah tempah tu, kitorang gi plak popular. aku usha2 novel kot ada yang berkenan tapi takde pon. novel tak menarik. takde pon novel baru2. takpe. jimat duit. haha. lepas tu aku pening-pening nak cari kedai buat stiker sebab nak tempah nama. aku nak tepek kat hp baru ni. puas pk kt mana nk cari. yg aku tau ada satu kedai kat giant tapi tu last tenpat aku nk gi sebab kedai tu dah menghala keluar bandr, if takde or kedai tu tutup memang aku terpaksa jugak pusing masuk bandar balik. tapi last2 aku gi jelah dengan harapan yang menggunung tinggi. dalam hati cakap kalau takde takpelah. lain kali je. hatiku memujuk sendiri.
sampai je giant terus cari kedai tu dan ahah! ada pun tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
tapi stiker transparent yang aku nak tu tinggi yg kecik cenonet je. haihhh. takpelah dari takde. aku nak pakai satu je stiker tapi terpaksa order seratus sebab dia tak jual kurang dari tu. haha. lagi 99 keping nak campak mana? tanya hatiku sendiri. simpan jelah tepek kat botol air ke, pensel box ke. lappy ke kan. haha. dah siap tu, aku pun bergegas hantar kawan aku ni. jauh jugak ek umah dia. bila dah hantar tu, nk balik boleh sesat pulak aku. tapi sesat tak jauhlah. kol kawan aku ckp blah2.. akhirnya keluar jalan besar. terlepas temepat u turn pulak. adui. nilah dia kalau bawak kete sorang2. sesatlah kau sorang2. tapi last2 alhamdulilah sampai jugak kat rumah. sempat singgh klinik beli ubat untuk dia. ohh bahagianya bila just swap je ing card tu. kan best kalau dapat shoping baju and handbeg guna ing card tu. hehe.

bye!




2 140 tukang karut:

Pn. Haryati Mohd Sarkawi said...

My 2cent opinion, memang gadget perlu untuk kita up to date. Tetapi jika sudah ada, lebih baik kita concentrate jugak dgn pelaburan yang boleh menyimpan NILAI wang...Jom share ilmu di web saya http://www.cikguemas.com/

Cahaya said...

@@Pn. Haryati>> terima kasih kerana sudi singgah. betul kata puan. saya setuju dengan pendapat puan tentang pelaburan yang menyimpan nilai wang. tapi hp ni bukan untuk saya. saya hadiahkan pada seseorang sebab hp dia dah teruk sangt. saya masih dengan hp lama. bukan gadget mahal. masih old school. ;P

Post a Comment