RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Friday, July 6, 2012

Hari jumaat yang penuh barakah...

assalamualaikum,
hari ni dah hari jumaat. cepat je masa berlalu. dah lima hari juga aku kerja di tempat kerja baru. so far setakat ni ok lagi walaupun hari pertama aku rasa macam nak nangis pasal risau+ takut. sekarang bila dah cuba adapt dengan persekitaran dan kerja, kira bolehlah slow2. aku mengajar matematik 1 untk dua kos. setaip kos pelajar seramai lebih kurang 30 orang. ramai kan? lelah jugak tapi bebudak ok. ramai lelaki and ada satu kelas tu semua lelaki. tapi dorang okey je. nakal sikit2 biasalah. budak tengah nak membesar. ikut kan je perangai diorang yang macam kanak-kanak rebina tu. nanti aku tepek pic tempat kerja aku. okeylah. ni sementara nak tunggu balik. this whole week aku sibuk mengejas jadual waktu dengan pihak admin. kalau tak ejas nampak gaya hari2 aku balik kol 7.30. usahkan students, aku pon tak mau. kah3. okeylah, doakan aku semoga terus tenang dan berjaya dalam menghadapi hidup dan kejaya baru ni.

p/s: jangan mengeluh jika kita ditimpa kesusahan atau rezeki lambat datang, once Allah nak bagi. Dia bukan bagi satu, tapi dia akan pakejkan sekali rezeki tu dengan rezeki2 yang lain, yang kita takkan sangka. insyaALLAH. banyak2 bersabar dan berdoa. ( peringatan untuk diriku yang kadang kala alpa dalam mengejar cita-cita-----cewahhhhh)

0 140 tukang karut:

Post a Comment