RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Tuesday, November 1, 2011

" Bila aku ditakdirkan untuk terima ujian ini...."

assalamualaikum,
sebenarnya tak tahu nak tulis apa. yelah, dengan perasaan yang bercampur baur. kadang kala, aku tertanya-tanya, kenapa kita ditakdirkan berjumpa atau bertemu dengan orang2 tertentu? sesungguhnya aku tak pernah terlintas di fkiran jahat aku sekali pun, akan ada orang macam ni. melayu pulak tu.agama islam lagi. kadang kala aku terfikir, memang salah aku atau pun Allah sekadar nak menguji Dia pertemukan aku dengan manusia2 seperti ini?. terlalu banyak sakit hati dalam hati ini untuk diluahkan. dan kalau boleh maki, memang dah maki hamun tapi apa guna?benda tetap macam tu juga, silap2 boleh bertambah buruk.dan aku nak tanya..adakah wajar jika kita yang terlibat dengan hal ini, sampai mak bapak pun nak diheret sama dengan kata2 hinaan dan maki hamun?patutkah?wajarkah? sumpah aku takkan maafkan sesiapa yang hina mak ayah aku sedangkan si polan tu tak kenal pun ngan mak ayah aku. bila fikir2 balik, memang rasa laju je nak balas balik. tapi aku fikir, aku tak nak jadi bodoh dan teruk macam polan tu. kalau aku buat benda yg sama, aku sama je taraf dengan mereka. apa beza. sekarang, aku hanya berserah kepada Allah, aku takkan maafkan apa yang dorang hina mak ayah aku. hina aku tak apa, aku boleh trima.but not my parent. they know nothing. aku takkan redha apa yang dorang buat. biar Allah saja yang balas.

0 140 tukang karut:

Post a Comment