RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Thursday, June 9, 2011

" senang nak puaskan perempuan..."

assalamualaikum semua ;)
adakah tajuk aku tak boleh blah??hehe..tadi baru je lepas balik dari kelas. ni sementara tunggu nak makan. petang nanti ada kelas lagi sampai malam. macam biasa. kerja kat sini memang tak sedar hari. pejam pelik pejam celik dah hari khamis. sesuatu yang aku suka. nanti pejam celik pejam celik dah hujung bulan. kalau hujung bulan tu maknanya dapat gaji. hehe.setakat ni aku agak berpuas hati jugak kerja kat sini. gaji pon okey sebab tak perlu keluar duit untuk sewa rumah dan minyak kereta. just spend untuk makan dan bil api air. pendek kata boleh jimatlah. tiap2 bulan aku hanya guna rm 300 sahaja.yang lain aku saving. tp tu belum start bayar ptptn. aku tunggu ujrah dulu. tapi tak ada apa2 feedback pon dari pihak sana. sebab aku dah hantar pon doc awl2 tahun ari tu.

cerita tentang kepuasan kerja ni. memang agak susah sebab kalau kita nak puas, kita kena kerja selari dengan apa yang kita minat. aku memang minat mengajar. memang nak jadi penyarah. tapi sekarang ni aku just tutor je. banyak beza tu. macam2 kena fikir. kalau performance tak bagus, sakit kepala jugak nak menjawab dengan pihak atasan walaupun kita dah cuba bagi 120% effort.
okeylah. done dengan cerita kerja. sekaran aku nak cerita pasal hal lain pulak. masih lagi dengan isu kepuasan. last few weeks aku ada cakap pasal aku sekarang gila handbeg dab kasut kan. selagi tak jumpa yang berkenan, selagi tu aku akan carik sampai dapat. memang membazir tenaga dan uwang betul. tapi itulah aku. sekarang ni aku memang dah jumpa kasut dan handbeg yang sesuai. memang aku takkan cari yang lain sampai masa kedua2 benda ni dah tak mampu mmeberikan perkhidmatannya kepada aku lagi. cewah..sama jugak macam jam tangan. hari tu bagai nak gile aku servey tp bila dh dpt...aku tak pandg yg ln..hehe..sama jugak mcm teman hidup..hehe..opsss..teroff topik kejap..heh..

0 140 tukang karut:

Post a Comment