RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Saturday, April 23, 2011

" bermandi peluh bila pandu kereta manual.."

ahari rabu lepas, lepas masak, aku dan hosmate aku nak pergi test drive kereta manual. hosmate aku pandai. dia suruh aku keluarkan kereta manual dari garaj, dan dia keluarkan kereta auto dari garaj. ini tidak adilll..!! masa memula nak start engin tu..mak ooo...punyelah seksa..dengan tingkap sebelah pemandu tak boleh di turunkan..panas gile. dengan butang ekon tak tau kat mane..lepas tu kompius kejap dengan gear..tak dapat baca lagi rentak gear dia macam mane..klac pulak ketat. kena pijak dalam2 and angkat tinggi kaki bila nak lepas klac..memang bercucuran peluh menitik kat dahi aku nak boleh bawa keluar kereta tu dari garaj. kereta tu pulak parking menyenget tepi tiang garaj. pergghhhh...pulas sana sini stering nak boleh keluar lurus ke belakang tu. dengan panasnye. lepas tu dah berjaya keluar tanpa mati engin, aku bergerak ke rumah bos aku untuk mintak duit isi minyak. hehe..aku nak suruh dia ikut sekali drive kereta tu sebab aku tak berani bawak jauh. bos aku ikut sekali. masa nak gerak tu mati engin dia.hehe...bos aku ckp kereta ni teruk jugan n bermasalah blah2..lepas tu bos aku bawak kereta tu g test drive sambil dia ajar balik cara nak maen gear..last2 dia ckp tak payahlah bawk kete ni..bawak je kete myv tu..sebab bahaya..memang lega dan bersyukur gile aku dengar...memang selama ni aku berdoa yang aku tak perlu bawak kereta bersyukur..huhu..alhamdulillah...Allah dengar doa hamba-Nya..

0 140 tukang karut:

Post a Comment