RSS

cintailah seseorang seolah-olah kita tidak pernah dilukai

aku seorang pemerhati yang baik dan pendengar yang setia...

Saturday, January 15, 2011

pengalaman berjimba di TC ( teluk cempedak)

hari ni hari sabtu...macam biasa aku dah ada di rumah..sebenarnya minggu ni aku tak nak balik..tapi memandangkan aku akan tinggal di rumah sewa yang besar tu seorang diri, aku membatalkan niat tersebut. lagi pun hosmate baru aku, nita pon sejalan dengan aku kalau nak balik umah...malam semalam abang dia datang ambik, dia ajak aku tumpang sekali..kira okeylah tu kan..aku sebenarnya nak cerita satu peristiwa kelakar + memalukan..grrr..malu wei kalau ingat balik..waaa...
malam jumaat hari tu lepas je balik kerja..tetiba hosmate aku eha ni ajak g jalan2 ambik angin..ingat minah ni memain je..tengok2 balik tu pkat solat ape semua n keluar balik..mase tu dekat kol 11 lebih jugak...kitorang g tc...aku dalam takut2 ni bolehlah jugak bawak sampai ke tc...sampai je tc lepas cari paking, kitorang pon jalan2 tepi pantai tu..memang meriah dengan orang..ada family, ada bebudak lepak2..ada jugak kapel2..kira tak sunyilah..kitorang lepak kejap je..sebab tujuan utama nak keluar adalah nak beli bege otai..aku pon tak pernah rasa macam mane bege otai tu...sepatutnya kitorang cari bege dulu lepas tu makan kat tc kan..tp dah kalut diorang nak g tc..aku tukang drive je..hehe...lepas tu kitorang pon pergi dekat kereta..hosmate aku yg nita tu tegur..." ainn....awak dah tekan kunci kereta ke?".
aku jawab " ehh..mane ada ". sambil mata pandang kereta..aku tengok lampu belakang yang kaler merah tu menyala...aku pon tekan kunci untuk pastikan..aku pon jalan laju2 kat kereta. gelabah kejap sebab tak tau kenapa lampu belakang tu menyala...rupa2nya aku lupa nak tutup lampu depan..wuaaaaaa...cuak+malu+kelakar woo..aku cepat2 masuk kereta..rsau takut bateri habis..dahlah sebelum tu tayar bocor tak tau aku langgar ape...huhu..bila nak balik tu aku macm agak risau jugak aa sebab takut ape2 jadi pada kereta tu..huhu...tp nasib baik bos aku sebelum tu dah tukar bateri baru sebab mase dia gna kereta tu kebetulan bateri tak leh idup..nasib bukan aku yang buat..hehe...lepas je beli bege..kitorang terus balik n makan..bege dia memang sedap tapi bukan bege otai tu sebab tutup..kitorang beli bege kat sebelah dia..murah + sedap+ puas hati....

satu lagi pengalamn aku drive..macam2 berlaku yg boleh mencuakkan aku..huhu..apa2 pon...benda ni yang membuatkan aku semakin cekap...tak termasuk bawak kereta tak turun hand break...huhu..maaflah..saya budak baru dapat lesen...praktis make perfect..sekian.... ;p

0 140 tukang karut:

Post a Comment